
Proama to marka należąca do polskiego oddziału Groupama SA. Firma ta działa na europejskim rynku ubezpieczeń od ponad 100 lat. Dziś Proama to część międzynarodowej Grupy Generali.
Grupa ta powstała w roku 1831. Od początku swojej działalności drogę rozwoju skierowała na międzynarodowe rynki. Grupa Generali działa w ponad 60 krajach, zatrudnia 80 tysięcy pracowników, posiadając bazę 65 milionów klientów na całym świecie i sprzedaje swoje produkty poprzez sieć 82 tysięcy profesjonalistów. Zarządza ona aktywami, których wartość przekracza 400 mld euro. Grupa Generali to jedna z 50 największych firm na świecie. Jest największym ubezpieczycielem na życie w Europie i liderem w bezpośrednich kanałach sprzedaży. To największa firma ubezpieczeniowa we Włoszech i drugą w Niemczech i Francji.
Proama została zarejestrowana w Polsce 28.03.2011. Budowa jej struktur i rozpoczęcie działalności trwało 6 miesięcy – od kwietnia do października 2011. 03.11.2011 Proama sprzedała swoją pierwszą polisę, a 29.01.2012 rozpoczęła działalność komercyjną. Decyzja o przejęciu Proamy przez Generali podjęta została 23.07.2012.
Według Dziennika Ubezpieczeniowego Proama jest najszybciej rozwijającą się firmą ubezpieczeniową w Polsce. Na koniec 2013 roku ubezpieczała ponad 660 tys. klientów.
Proama proponuje swoim klientom Osobistego Doradcę oraz zniżkę bonus. Zazwyczaj jest ona w wysokości 70% dla bezpiecznych i bezszkodowych kierowców. Produkty ubezpieczyciela dostępne są w opcji direct – przez Internet i telefon. Proama oferuje ubezpieczenia OC i AC oraz ubezpieczenia mieszkaniowe. Proama zatrudnia ponad 400 specjalistów w Polsce. Współpracuje z prawie 12 tysiącami pracowników w ponad 1200 agencji.
Firma zdobyła w trakcie swojej działalności kilka nagród:
- Ranking Gazety Bankowej przyznał Proamie nagrodę „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa 2013”. Proama została liderem w następujących kategoriach, dotyczących likwidacji szkód, jest to: najkrótszy średni czas wypłaty świadczenia; najkrótszy średni czas między decyzją o przyznaniu świadczenia a wypłatą świadczenia; najwyższy wolumen składki przypadający na 1 skargę do Rzecznika Ubezpieczonych; najmniej spraw sądowych.
- Tytuł „Gwiazda Jakości Obsługi 2014” zdobyty w VII edycji Polskiego Programu Jakość Obsługi.